Saturday, 10 December 2011

HASTA MANANA....VIVA FOREVER....

SPICE GIRLS - VIVA FOREVER



(Ahhhhh) (ah) 
Do you still remember, how we used to be

Feeling together, believing whatever

My love has said to me

Both of us were dreamers

Young love in the sun

Felt like my saviour, my spirit I gave you
We'd only just begun 
Hasta mañana, always be mine 


Viva forever, I'll be waiting
Everlasting, like the sun

Live forever, for the moment

Ever searching for the one 

Yes I still remember, every whispered word
The touch of your skin, giving life from within 

Like a love song that I'd heard 

Slippin' through our fingers, like the sands of time

Promises made, every memory saved 

Has reflections in my mind 
Hasta mañana, always be mine 


Viva forever, I'll be waiting
Everlasting, like the sun

Live forever, for the moment

Ever searching for the one 

(Ahhhhh) 


Back where I belong now, was it just a dream

Feelings unfold, they will never be sold 

And the secrets safe with me 

Hasta mañana, always be mine 

Viva forever (viva forever), I'll be waiting (I'll be waiting)
Everlasting (everlasting), like the sun (like the sun)

Live forever (live forever), for the moment (for the moment)

Ever searching (ever searching) for the one (for the one) 

Viva forever (viva forever), I'll be waiting

Everlasting, like the sun
Live forever (live forever), for the moment
Ever searching for the one 
Viva forever (viva forever), I'll be waiting
Everlasting, like the sun
Live forever (live forever), for the moment
Ever searching for the one (for the one) 
Viva forever, I'll be waiting (I'll be waiting)
Everlasting, like the sun
Live forever (live forever), for the moment
Ever searching for the one



The theme of this picture is VIVA FOREVER based on the spice girls song, viva forever.. This picture was edited by someone that very special to me until now.the one who always care and share everything with me...Hurm. OK..lets talk about this song..I love this song…hope you all enjoy with this Hastamana song..haha...FOR ME, it’s about the first love, you should never forget them as they will always have a special place in your heart whatever happened between you it makes me think of my childhood too. This song is definitely thinking of the one person who made you feel special and who touched your heart and soul. And even though you're apart from that person, you'll always love them. I think this song is beautiful!  It’s a beautiful song, the best one they did. Every time I hear it, I think of the scene from Spice World where they all are thinking about the past. It's so touching. When we watch the video, you will see the girl and the boy that have a great time together. Although the girl is missing from his life, the boy will keep the memories of him "forever". From my interpretation, this video can be interpreted as a boy coming to terms with the loss of his friend. His mate is no longer part of his life, whether it is the result of death, disease, or just separation. The boy struggles with his emotions, which is symbolised through him struggling to solve the Rubik’s cube. By the end of the video, the boy places the Rubik’s cube in a case and throws it into a giant coin vending machine, indicating that the boy will keep the memories of him in his mind as he moves on with his life. I miss someone…..this person that approach me to be more mature and create this blog…and this person always share their favourite songs with me….I LOVE THIS PERSON DAMN MUCH….but now, everything look different…it’s just like this song…I miss this person….

Tuesday, 31 May 2011

Arghh….aku JATUH CINTA…..
Aku betul-betul tak sangka yang aku akan jatuh cinta. Jatuh cinta lebih hebat dari jatuh tangga….memang sakit untuk melepas segalanya..Aku telah jatuh cinta dengan seorang manusia yang memang BAIK PUNYER…..Dia telah berjaya menjatuhkan aku sehingga aku aku jatuh tergolek..Aku tak tahu apa yang aku taip sebenarnya kerna aku jatuh cinta…hahaha..bodoh betul ayat yang aku taip ni..aku suka kat dia sebab dia memang seorang memahami dan mampu menarik aku ke alam percintaan yang telah lama aku tinggalkan..huh…aku tak dapat lupakan nya..dia begitu Baik. Dia mampu buat aku tersenyum seorang diri. Aku memang aku rasa teruja bila bersama manusia ni…GILA….dia buat aku tak tidur malam…Aku tak pernah rasa macam ni..Maybe memang aku betul-betul jatuh cinta tahap Gaban atau tahap dewa..hahahah.
PERASAN KE ???? ..ATAU ..PERASAAN
HAHAHA…Adakah saya saya seorang perasan atau perasaan saya? Sejak kebelakangan ini,aku rasakan perasaan pelik dalam diri ini.Adakah perasaan ini timbul disebabkan aku ni perasan yang aku ni cute atau unik yang mampu untuk menarik perhatian sesiapa sahaja atau memang aku ada perasaan kat seseorang…aku terasa agak pelik tentang apa yang aku katakana dan aku taip. Adakah ini CINTA? SAYANG? Sekadar RINDU? Perasaan biasa terhadap manusia lain atau entah??? Aku pun tak tahu..Aku tak paham dengan diri…Aku keliru dan rasa pelik dengan diri…
PENYAKIT CINTA…CINTA….CINTANNNN…
Apakah yang dimaksudkan dengan cinta? Aku masih tak paham apakah cinta dan aku memang tak paham segalanya.adakah aku terlalu muda untuk memahami segalanya.Kenapa cinta datang di saat  aku tidak perlukannya? Kenapa cinta datang tanpa memberi segla petanda?? Betapa sakitnya bila cinta datang sampai segalanya berubah dalam sekelip mata sehingga menjejaskan segala hormon-hormon dalam badan dan pemikiran.Betapa hebatnya penyakit ini. Cinta datang tak mengenal jenis manusia, rupa, size dan segalanya. Aku tak pernah mengharapkan cinta untuk datang tapi segalanya datang hanya kerna kasih sayang yang ditunjukkan. Tapi cinta juga mengelirukan.Ianya seolah-olah satu permainan teka silang kata. Cinta juga mengelirukan perasaan dan menimbul 1001 persoalan dalam kehidupan manusia begitu juga aku.Aku keliru dalam meneruskan kehidupan ku yang masih bertemankan perasaan cinta yang seolah-olah datang dan pergi dan mempermainkan perasaan ku. Bagaimanakah cara untuk menghapuskan perasaan ini. Salahkah mengenali seseorang tanpa perasaan cinta. Aku coba untuk mengelak segala kemungkinan dan menolak cinta yang datang. Aku tak nak bercinta dulu.Aku akan cuba mengelak daripada bercinta sehingga tiba perasaan cinta yang sebenar.

Monday, 23 May 2011


BIG BOY DONT CRY...
Huh..agak sakit bila kita gagal untuk melakukan sesuatu yang kita inginkan. Rasa sakit yang teramat sangat menguasai diri di setiap masa dan setiap detik. Kadang-kadang, bila difikirkan mungkin adalah takdir kita untuk gagal dalam sesuatu situasi walaupun kita berusaha.Tidak semua yang kita inginkan dalam dunia ini kita boleh kecapi dan tak semua dalam dunia ini kita boleh miliki dan tak semua saat-saat dalam kehidupan kita seharusnya indah semuanya. Bagi aku, pengalaman adalah kertas putih dimana kita harus mewarnai setiap ruang di dalam kertas tersebut dengan cerita- cerita, emosi dan warna-warna untuk dijadikan sebagai sebuah kisah klasik yang indah untuk satu masa nanti dan menjadi rekod sejarah dalam kehidupan kita. Walaupun agak perit,sedih dan pilu apabila menerima kegagalan, namun kita harus tabah untuk mengahadapinya dan menerimanya dengan tenang. Kita harus merasai kegagalan sebelum mengecapi kejayaan dalam kehidupan. Tiada yang mustahil dalam dunia ini jika kita berusaha. Seperti juga orang yang bodoh. Mereka juga boleh jadi bijak jika berusaha  dan tidak mustahil bagi itik yang hodoh untuk  berubah menjadi seekor swan yang cantik jika ada keinginan dan berusaha untuk mengubahnya. Percayalah, gagal sekali tidak bermaksud gagal selamanya.Pintu kejayaan sentiasa terbuka bagi orang yang berusaha. Kegagalan memang sakit untuk diterima dan tidak pernah diinginkan dalam kehidupan seseorang untuk menerima kekalahan dan kekecewaan. Tapi sebagai manusia biasa, kita  harus berusaha untuk mengubah segala kemungkinan. Biarlah kita disebungi dan ditemani sedih buat sementara tapi jangan biarkan kekecewaan dan kesedihan menguasai diri selamanya..berusahalah untuk bangkit.


 Tidak semua orang mampu untuk menerimanya..tidak semua yang berjaya mengatasinya..
 
Tips untuk meredakan kekecewaan. Just do it,  if you want to..:
  • Menangis lah jika anda sedih atau tekanan.Tidak kesahlah, jika anda seorang lelaki mahupun perempuan.Lepasankan segala kekecewaan dengan menangis dan expresskan segalanya dalam pelbagai bentuk atau medium yang boleh meleraikan segala kekecewaan.
  • Lepaskan segalanya dengan melakukan akiviti yang selesa dengan diri sendiri.sebagai contoh, besukan,jogging,berselawat,mandi,bersiar-siar,memandang pemandangan hijau.
  • Beri ruang untuk bersendirian kepada diri untuk memikirkan kesilapan kita/ muhasabah diri.
  • Cari kawan yang anda percaya atau cari seorang pendengar yang setia dan luahkan segalanya supaya lebih selesa.
  •  Percaya dengan diri dan coba perbetulkan kesilapan dengan berusaha atau belajar dari kesilapan.
  •  Percaya kepada diri dan tanamkan azam untuk terus membangun dan berjaya.
  •  Mendengar pendapat dari orang lain dan coba untuk menerima segala pendapat dengan tenang dan mengambil serba sedikit pendapat daripada orang lain sebagai satu pembakar semangat.
  •  Percaya bahawa terdapat ada banyak lagi orang yang gagal dan ingin berusaha seperti kita juga.
  • What past is past...melupakan kisah yang lepas dan bina hidup baru dan kisah baru dan jangan terlalu memikirkan masa silam.Belajar untuk melepaskan masa silam.
  • Melepaskan segala kekecewaan keatas sesuatu yang tidak memberi rangsangan  atau tindak balas.

Saturday, 21 May 2011

      chaCHA, POSTER & dot..dot..dot...      
     Entri kali ni pendek je.Takde apa nak aku sembang atau cerita..Aku sengaja nak tunjuk hasil kerja aku walaupun tak lah menarik sangat macam professional tapi aku happy kerna aku buat benda yang belum pernah aku buat dan tak pernah terlintas langsung nak buat sebelum ni. Sebenarnya, poster ni adalah ni adalah hasil daripada assigment yang lecture aku bagi semester ni..Walaupun teruk,tapi ni lah kenangan yang akan aku ingat...Aku nak bagitau kat cucu-cucu aku nanti yang datuk dia buat posteR...hehehe.Aku saja je nak mengabadikan poster ni dalam BLOG aku ni.hehehe...

ni lah poster yang aku buat....hahha..poster pelancongan....hahaha...teruk....



Friday, 20 May 2011

KAU, AKU & DIA GILA.!!!


JIWA KACAU
JIWA KACAU selalunya disifatkan sebagai  satu penyakit iaitu GILA.Tapi tidak semua jiwa kacau adalah gila. JIWA KACAU adalah satu penyakit dalam manusia dimana hilangnya daya tumpuan dalam diri seseorang yang menyebabkan keadaan seseorang yang tidak terkawal, emosi bercelaru , keliru, sedih, kesunyian dan sebagainya. Ada pelbagai definisi yang diberikan untuk JIWA KACAU. JIWA KACAU  terjadi apabila seseorang manusia menerima tamparan hebat melalui kisah hidup, persekitaran, trauma dan kisah silam. JIWA KACAU boleh diubati dengan belajar untuk menerima segala kenyataan dan menjadikan masa silam sebagai sebahagian dari hidup yang boleh membangkitkan semangat. Dengan belajar untuk memahami  diri juga membolehkan manusia untuk sedar akan kelemahan dan kelebihan diri sendiri. JIWA KACAU sering berlaku dalam kalangan remaja berusia 15-21 tahun dan sebahagiannya berlaku dalam kalangan orang dewasa. JIWA KACAU yang berlaku dalam kalangan remaja berlaku apabila sukarnya untuk membuat pilihan dalam hidup mereke. Sifat keremajaan dan pemikiran yang masih mentah  yang menguasai segalanya juga menyebabkan segala perkara yang mustahil untuk berlaku. Kementahan juga mendorong remaja untuk mudah terjebak dengan gejala social yang menyebabkan terjadi satu kisah silam dan trauma sehingga mereka meningkat dewasa kelak. Untuk mengatasi masalah JIWA KACAU,adalah lebih baik untuk seseorang remaja untuk mempunyai seorang atau lebih dari seorang kawan yang boleh memahami dan menjadikan mereka sebagai satu tempat untuk berkongsi segala permasalahan dalam hidup. Dengan berkongsi kisah hidup, kita boleh mengenali siapa diri kita melalui pandangan dan kritikan dari orang lain. Untuk megelak daripada mengalami perasaan JIWA KACAU, kita harus cOba untuk mencintai diri sendiri sebelum cOba untuk mencintai orang lain, motivate diri sendiri sebelum kita motivate orang lain, mengenali diri sendiri sebelum mengenali orang lain, memberi  kekuatan kepada diri sendiri sebelum untuk memberi  kekuatan dan sokongan kepada orang lain dan akhir sekali ingat lah kepada ORANG LAIN(keluarga dan orang tersayang) sebelum  melakukan sesuatu yang diluar jangkaan. Percayalah, segalanya akan sempurna jika semua dapat diatasi dengan baik. Belajar untuk menjadi PERFECT dimana segala perkara kebaikan berlaku untuk diri sendiri dan orang lain. Elakkan melakukan perkara yang mendorong kearah kehancuran yang boleh menghantui setiap masa dan masa depan.Jadikan MASA SILAM sebagai sebuah masa yang akan kita kenang bukan kerna kisah keburukan tetapi kerana kisah kebaikannya.

Thursday, 19 May 2011

EaSY liSTeNing

"One Day In Your Life"





One day in your life
You'll remember a place
Someone touching your face
You'll come back and you'll look around, you'll . . .

One day in your life
You'll remember the love you found here
You'll remember me somehow
Though you don't need me now
I will stay in your heart
And when things fall apart
You'll remember one day . . .

One day in your life
When you find that you're always waiting
For a love we used to share
Just call my name, and I'll be there

You'll remember me somehow
Though you don't need me now
I will stay in your heart
And when things fall apart
You'll remember one day . . .

One day in your life
When you find that you're always lonely
For a love we used to share
Just call my name, and I'll be there
 
 



This is a beautiful song and with Michael's voice, it becomes lovable one that uplifts my feeling. Every time I listen to this song, it recall back those were such happy times and memories of the past. I wondered where they’d gone but they’re back again just like a long lost friend.I hope all the memory will remain in my memory until the end of my life.huh.....i love this song so much.............arghh...
 

Monday, 16 May 2011

MY FAVOURITE SONG


Pink- Fuckin' Perfect lyric
Made a wrong turn, Once or twice
Dug my way out, Blood and fire
Bad decisions, That's alright
Welcome to my silly life

Mistreated, misplaced, misunderstood
Miss "no way, it's all good", It didn't slow me down
Mistaken, Always second guessing
Under estimated, Look, I'm still around

Pretty, pretty please
Don't you ever, ever feel
Like your less than Fuckin' perfect.
Pretty, pretty please
If you ever, ever feel
Like your nothing
You're fuckin' perfect to me.

You're so mean,
When you talk, About yourself, You are wrong.
Change the voices, In your head
Make them like you Instead.

So complicated,
Look happy, You'll make it!
Filled with so much hatred
Such a tired game.
It's enough, I've done all I can think of
Chased down all my demons, I've seen you do the same.
Oh, Pretty, pretty please
Don't you ever, ever feel
Like your less than fuckin' perfect.
Pretty, pretty please
If you ever, ever feel
Like your nothing
You're fuckin' perfect to me.

The whole world stares so I swallow the fear,
The only thing I should be drinking is an ice cold beer.
So cool in line and we try, try, try,
But we try too hard, it's a waste of my time.
Done looking for the critics, cause they're everywhere
They don't like my jeans, they don't get my hair
We change ourselves and we do it all the time

Why do we do that? Why do I do that?
(Why do I do that?)

[Yeah~, Ohh~ pretty pretty please, Ohh~]

Pretty, pretty please
Don't you ever, ever feel
Like your less than Fuckin' perfect.
Pretty, pretty please
If you ever, ever feel
Like your nothing
You're fuckin' perfect to me.

You're perfect, You're perfect
Pretty, pretty please
Don't you ever, ever feel
Like your less than Fuckin' perfect.
Pretty, pretty please
If you ever, ever feel
Like your nothing
You're fuckin' perfect to me.
 

CHAchA: MATURITY a.k.a KEMATANGAN

CHAchA: MATURITY a.k.a KEMATANGAN: "“ MATURITY ”..Maturity merupakan topic pembukaan untuk first blog aku ni..Entahlah..aku pun tak tahu kenapa tiba-tiba aku nak share pasal ..."