Tuesday 31 May 2011

PENYAKIT CINTA…CINTA….CINTANNNN…
Apakah yang dimaksudkan dengan cinta? Aku masih tak paham apakah cinta dan aku memang tak paham segalanya.adakah aku terlalu muda untuk memahami segalanya.Kenapa cinta datang di saat  aku tidak perlukannya? Kenapa cinta datang tanpa memberi segla petanda?? Betapa sakitnya bila cinta datang sampai segalanya berubah dalam sekelip mata sehingga menjejaskan segala hormon-hormon dalam badan dan pemikiran.Betapa hebatnya penyakit ini. Cinta datang tak mengenal jenis manusia, rupa, size dan segalanya. Aku tak pernah mengharapkan cinta untuk datang tapi segalanya datang hanya kerna kasih sayang yang ditunjukkan. Tapi cinta juga mengelirukan.Ianya seolah-olah satu permainan teka silang kata. Cinta juga mengelirukan perasaan dan menimbul 1001 persoalan dalam kehidupan manusia begitu juga aku.Aku keliru dalam meneruskan kehidupan ku yang masih bertemankan perasaan cinta yang seolah-olah datang dan pergi dan mempermainkan perasaan ku. Bagaimanakah cara untuk menghapuskan perasaan ini. Salahkah mengenali seseorang tanpa perasaan cinta. Aku coba untuk mengelak segala kemungkinan dan menolak cinta yang datang. Aku tak nak bercinta dulu.Aku akan cuba mengelak daripada bercinta sehingga tiba perasaan cinta yang sebenar.

No comments:

Post a Comment